De meest gezonde fruitsoorten -

De meest gezonde fruitsoorten

Home » Gezond Eten » De meest gezonde fruitsoorten
Zomers voedsel- Gezond en Gewicht
Deel de vreugde!
  • 38
  •  
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  

Dat fruit super gezond is hoeven we je niet meer te vertellen. Fruit zit bomvol vitaminen en mineralen. De verschillende fruitsoorten zorgen voor een gezonde huid, helpen je immuunsysteem op peil te houden en zijn ook nog eens erg lekker. Ben jij een echte fruitliefhebber of ben jij iemand die soms wel eens een stukje fruit overslaat? Hier lees je waarom de lekkerste fruitsoorten zo gezond zijn.

De sinaasappel

De sinaasappel is rijk aan vitamine C en mineralen. Het eten van een sinaasappel houdt je weerstand op peil, zorgt voor een stralende huid, sterke tanden en botten en regelt je bloeddruk. De sinaasappel is voor je lichaam een echte weldaad.

De appel

Het eten van een appel is goed voor je stofwisseling dankzij de vele vezels die de vrucht bevat. Daarnaast zit deze fruitsoort vol met vitamine C en antioxidanten. Goed voor je weerstand dus. De stofjes in de schil zorgen voor een optimaal functionerend immuunsysteem.

De banaan

De banaan zorgt voor een goede weerstand doordat deze vrucht rijk aan vitamine C is. Het eten van een banaan gaat tevens het risico op bloedarmoede tegen, omdat deze fruitsoort rijkelijk is voorzien van ijzer. Last van een (winter)dip? Eet een banaan!

De aardbei

De aardbei, vooral zomers verkrijgbaar, zit eveneens boordevol vitamine C. Deze vitamine houdt niet alleen je weerstand op peil, maar helpt tevens bij het neutraliseren van schadelijke stoffen in je lichaam. Het eten van deze rode vruchten is dus zeker een aanrader.

De kiwi

De kiwi is overladen met diverse vitaminen, waaronder de vitamine C. Je vindt in deze gezonde vrucht maar liefst 160% van je dagelijkse portie vitamine C. Bovendien bevat de kiwi slechts 25 calorieƫn. Deze groene vrucht is met recht een gezond tussendoortje!

De bes

Er zijn vele soorten bessen en ze zijn allemaal super gezond. Zo is de blauwe bes caloriearm en een bron van antioxidanten die het verouderingsproces afremmen. De bosbes is vezelrijk, zit boordevol vitamine E en natuurlijke suikers. Ze geven je geheugen een boost. De kleine rode goji bes is rijk aan vitamine B1, B2, B6 en bevat vele mineralen en essentiƫle vetzuren voor een gezonde boost.

De kers

Kersen zitten boordevol vitamine C. Daarnaast zorgt het rode vruchtje voor een betere nachtrust. Dit komt omdat de kers rijk is aan melatonine, een stofje dat bij je slaap/waakritme een belangrijke rol speelt. Heb je moeite met inslapen? Probeer eens een trosje kersen te eten voordat je naar bed gaat.

De perzik

De perzik is uitgerust met een hoog kaliumgehalte en veel vezels. Het eten van een perzik schijnt goed te zijn voor je nieren. Daarnaast bevat deze oranje vrucht veel calcium en calcium draagt bij aan sterke tanden en botten. Met recht wordt de perzik gezien als gezond voedingsmiddel.

De framboos

De framboos zit boordevol vitamine C en antioxidanten. De framboos bevordert een gezonde huid, stimuleert de doorbloeding en kan verlichting geven bij hooikoorts, astma en eczeem.

Behalve bovenstaande vruchten zijn er natuurlijk nog veel meer fruitsoorten die super gezond zijn, zoals de passievrucht, grapefruit, kokos, watermeloen en ananas. Probeer ze allemaal en vertel ons welke fruitsoort jouw favoriet is!

The following two tabs change content below.

Gerdien Hopster

Voedingscoach en Lifestylebegeleider
Ik help mensen die, net als ik vroeger, op het moment in strijd zijn met hun lichaam en gewoontes die een gezond gewicht en daardoor geluk in de weg staan. Ik help, adviseer en begeleid je naar een fitter en leuker bestaan waarbij niet alleen gewicht maar vooral je geluk het uitgangspunt is.

Laatste berichten van Gerdien Hopster (toon alles)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Rust

Vertrouwen

Verandering

Resultaat

Powered by WishList Member - Membership Software