Gratis tips voor een goede gezondheid - Gezond en Gewicht

Gratis tips voor een goede gezondheid

Home » Gezond Bewegen » Gratis tips voor een goede gezondheid
goede gezondheid
Deel de vreugde!
  • 28
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Een goede gezondheid is onmisbaar. Een gezond lichaam bevordert een gezonde geest en draagt bij aan een lekkerder, vitaler leven. Je gezondheid verbeteren is daarom geen overbodige luxe. Je zult al snel merken dat zodra je op je gezondheid gaat letten, je motivatie en enthousiasme toe zullen nemen wanneer je resultaten boekt.

Natuurlijk hoeven we je niet te vertellen dat roken, drugs, regelmatig drankgebruik, te vet eten en te weinig slaap je gezondheid schaden. Er zijn echter nog heel wat weetjes die je kunt toepassen voor een betere gezondheid. Soms kun je met wat kleine veranderingen je leven beter, gemakkelijker, leuker en gezonder maken. Hieronder volgen enkele tips voor een goede gezondheid.

Beweeg iedere dag

Iedere dag een half uurtje bewegen, komt je gezondheid zeker ten goede. Doe dit bij voorkeur buiten in de open lucht. Een frisse neus halen, is zowel goed voor de geest als voor het lichaam. Een rondje fietsen of stevig doorstappen is al voldoende. Weer of geen weer, probeer dagelijks te bewegen.

Zorg voor een goede nachtrust

Een goede nachtrust is onmisbaar voor je lichaam. Voldoende slaap zorgt er onder andere voor dat je meer energie krijgt en beter bestand bent tegen stress. Ook draagt genoeg slaap bij aan een beter humeur, zeker als je voor het slapen gaan denkt aan alle dingen die goed zijn gegaan die dag!

Ontbijt, lunch & diner

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen; het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Het brengt de spijsvertering en stofwisseling op gang. Natuurlijk sla je ook de lunch en de warme maaltijd niet over. Eet gevarieerd, niet te veel en minder verzadigd vet. Wanneer je dagtotaal klopt, mag je best eens genieten van een stukje taart of een lekkere ijscoupe.

Water; goed voor lijf en leden

De meest gezonde en tevens meest gemakkelijke manier om je lichaam te reinigen, de werking van je organen te bevorderen en je dorst te lessen, is het drinken van veel water. Bovendien onderdrukt het drinken van water je hongergevoel. Ook groene thee is een gezonde dorstlesser.

Neem voldoende ontspanning

Probeer overmatige stress te vermijden door op tijd te ontspannen. Luister naar je lichaam, bepaal je eigen grenzen en probeer niet te perfectionistisch te zijn. Reserveer dagelijks minimaal tien minuten om te relaxen. Even rustig in stilte zitten en aandachtig ademhalen, zorgt voor nieuwe energie.

Handen wassen

Veel mensen die met een computer werken, komen in aanraking met bepaalde chemicaliƫn die een nadelige invloed hebben op de gezondheid. Was daarom dagelijks regelmatig je handen, zodat deze stoffen minder snel in je bloed terechtkomen.

Geniet van het leven & deel je gelukkig

Door niet te veel te piekeren, niet jaloers op anderen te zijn en elke dag naar minstens drie mensen te lachen, zal je leven aanzienlijk leuker worden. Ook krijg je zelf, door dingen die je niet meer gebruikt weg te geven, een goed gevoel. Deel je gelukkig en maak mensen blij met een boek of een bloempot. De kans is trouwens groot dat je ook wat terugkrijgt. Dit gevoel komt je gezondheid 100% ten goede!

 

 

The following two tabs change content below.

Gerdien Hopster

Voedingscoach en Lifestylebegeleider
Ik help mensen die, net als ik vroeger, op het moment in strijd zijn met hun lichaam en gewoontes die een gezond gewicht en daardoor geluk in de weg staan. Ik help, adviseer en begeleid je naar een fitter en leuker bestaan waarbij niet alleen gewicht maar vooral je geluk het uitgangspunt is.

Laatste berichten van Gerdien Hopster (toon alles)

Reacties

  1. Super goede tips, ik las ook dat het een standaard is dat volwassene 2 a 3 keer in de week moeten sporten en dat voor kinderen 3 a 4 dagen geldt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Rust

Vertrouwen

Verandering

Resultaat

Powered by WishList Member - Membership Software