Een chocolade ei hoort er met Pasen gewoon bij! -

Een chocolade ei hoort er met Pasen gewoon bij!

Home » Gezond Eten » Een chocolade ei hoort er met Pasen gewoon bij!
paasmenu gezond gewicht
Deel de vreugde!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Een gezellige en gezonde paasbrunch

Hehe, poehpoeh… De pepernoten en chocoladeletters zijn op, de kerstdiners zijn achter de rug, het kerstpakket is leeggegeten en de oliebollen kunnen we ook niet meer zien. Die decembermaand brengt altijd veel (kilo’s…) te weeg en dus zijn we blij dat we het nieuwe jaar kunnen beginnen zonder al die lekkere verleidingen. Maar wat denk je…. Ben je net lekker op weg met je goede voornemens, liggen de eerste chocolade paashazen en paaseitjes alweer in de winkel!
Ook pasen is zo’n gezellig moment, waarbij vaak toch wat uitgebreider wordt gegeten. Maar dat is helemaal geen probleem, want jij kunt gezellig meedoen!

Hierbij geef ik je graag wat tips voor een gezonde en gezellige paasbrunch.

Kies zoveel mogelijk voor volkoren en bruine broodsoorten, dus eet met pasen bijvoorbeeld een lekker bruin pistoletje of afbakbroodje, volkoren crackers of volkoren beschuit.
Paasstol mag natuurlijk niet ontbreken op de paastafel, maar kies voor een variant zonder spijs of een snee krentenbrood. Hoewel het brood zelf niet zo veel voedingsstoffen levert, zit het vol met rozijnen en krenten. Deze bevatten antioxidanten en zijn ook lekkere smaakmakers.
Leg verschillende soorten mager beleg op een feestelijke schaal, bij voorkeur: rosbief, rookvlees, kipfilet, magere kaas en een bakje filet americain. Keuze genoeg! Ook plakjes gerookte zalm zijn lekker en gezond.
Geen pasen zonder eieren. Een gezonde keuze? Jazeker! Want ze bevatten veel vitamine A, B, D en E en zijn een bron van ijzer, kalium en calcium.

(Halva)jam kun je serveren in een klein schaaltje, dat staat feestelijker dan een pot.
Fruit is super lekker tijdens het paasontbijt, dus zet lekkere verse aardbeien op tafel en serveer bessen of frambozen. Lekker op beschuit! Natuurlijk kun je ook schaaltjes met fruitsalade serveren met bijvoorbeeld druiven, meloen, aardbeien en kiwi of gezellige fruitspiesjes.
Leg een of twee kleurige kleine chocolade eitjes op elk bord als garnering. Staat feestelijk en is beter dan een hele bak met paaseitjes op tafel, waar je vaak toch weer meer van eet dan de bedoeling is. Een feestelijke tafel draagt ook bij aan de sfeer, die minstens zo belangrijk is als het eten wat je op tafel zet. Dus pak uit met bloemen, een fleurig tafelkleed en dus een paar kleurrijke paaseitjes!
Na de brunch paaseieren zoeken? Doe dit eens niet alleen in eigen tuin, maar organiseer een speurtocht of wandeling waarbij je onderweg eieren hebt verstopt. Dit vraagt natuurlijk wel enige voorbereiding, maar je loopt de paasbrunch er wel weer lekker vanaf! Vrolijk pasen!

The following two tabs change content below.

Gerdien Hopster

Voedingscoach en Lifestylebegeleider
Ik help mensen die, net als ik vroeger, op het moment in strijd zijn met hun lichaam en gewoontes die een gezond gewicht en daardoor geluk in de weg staan. Ik help, adviseer en begeleid je naar een fitter en leuker bestaan waarbij niet alleen gewicht maar vooral je geluk het uitgangspunt is.

Laatste berichten van Gerdien Hopster (toon alles)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Rust

Vertrouwen

Verandering

Resultaat

Powered by WishList Member - Membership Software